Het vinden van kleren was nog nooit zo eenvoudig. Niet alleen
door het grootte aanbod online, maar voornamelijk door
vergelijkingssites zoals ShopAlike en vergelijk, die alle shops bundelen
en precies de kleding kunnen filteren naar jouw smaak. Helemaal ideaal
is dat het shoppen op deze manier goedkoper wordt. Wanneer je
verschillende webshops naast elkaar kunt zetten weet je zeker dat je
altijd de goedkoopste optie hebt en kun je geld besparen.
Vele
klanten zweren bij vergelijkingssites als ShopAlike en krijgen hierdoor
vele positieve reacties: “Zo veel keuze aan kleding, ik vind het
geweldig!” en “De leukste spullen voor de goedkoopste prijs”. Het is dan
ook niet vreemd dat tegenwoordig twee derde van de Nederlanders hun
kleding online koopt.
Naast dit alles is het natuurlijk
ideaal dat het thuis wordt bezorgd. Je hoeft niet meer je huis uit om je
artikelen te kunnen kopen. Toch is dit deel voor vele ook een gemis.
Het rond lopen door de stad en kleren passen is voor vele een van de
leukere dingen aan shoppen. Het kunnen zien en aanraken van het product
is ook erg belangrijk volgens de consumenten. Hiermee kun je de
kwaliteit van de stof waarnemen en kijken of iets lekker zit. Het
terugsturen van kleding wordt ook als negatief ervaren. Er zijn al
webshops zoals
Zalando die dit probleem deels verhopen hebben door het
terug sturen van je bestelling gratis te maken en het retouradres al met
het pakket mee te versturen.