Praktisch, nuchter en typisch Hollands. Makkelijk besparen op allerlei financiŽle kosten. 15 October 2019,Tips om te Besparen
   
Tips om te besparen
   

    Besparen op de aanschaf van werkplekken
thema: geldzaken
 
   Tips om te besparen > Geldzaken > Bedrijven > Aanschaf van werkplekken

Besparen op de aanschaf van werkplekken

Welk bedrijf, kantoor of werkplaats je ook hebt, net begonnen als starter of al vele jaren in business: voor jezelf en je personeel wil je goede werkplekken hebben waar iedereen zich welkom voelt en productief aan de slag kan.

Maak een plan

Zeker als je een nieuwe ruimte wilt inrichten, of als je een bestaande ruimte geheel opnieuw wilt indelen, is het goed om naar een aantal dingen te kijken voordat je nieuw meubilair aanschaft. Meet de ruimte op en maak een schets hoe de ruimte eruitziet. Bedenkt dan hoeveel werkplekken je minimaal nodig hebt. Hoeveel mensen zullen er tegelijkertijd werken? Meestal hoeft niet iedereen de hele dag op kantoor te zijn, soms werken mensen veelal vanuit huis, zijn merendeels onderweg of werken buiten de eigen vestiging. Als je weet hoeveel mensen er maximaal tegelijkertijd aanwezig zijn, en hoeveel daarvan werkelijk een vast eigen buro nodig hebben, dan kun je bepalen hoeveel werkplekken je echt nodig hebt. Vaak voldoen een klein aantal vaste werkplekken voor het management en stafdiensten, en kunnen teamleden werken aan gedeelde, variabele werkstations.

Wie hoort bij wie?

Welke mensen of teams horen bij elkaar te zitten voor goede communicatie en samenwerking? Wie heeft privacy nodig, waar ontvang je gasten en klanten? Als je genoeg ruimte hebt kun je taken verdelen over meerdere ruimtes, maar als je beschikt over een enkele ruimte is het vaak een goede oplossing om (glazen) scheidingswanden te gebruiken. Of je deelt een ruimte in naar functie via individuele kantoormeubelen en een slimme opstelling. Denk ook aan planten, een zithoek of koffiehoek als afscheiding binnen dezelfde ruimte. Maak een voorlopige plattegrond wat er mogelijk is.
werkplekken.jpg

Wat wil ik aanschaffen?

Als je in grote lijnen weet hoeveel werkplekken je wilt inrichten, dien je te kijken welk budget je beschikbaar hebt. Heb je voldoende middelen dan kun je mooi, duurzaam en robuust (design) meubilair aanschaffen voor al je medewerkers. Kwaliteit heeft een prijs, maar staat mooier, heeft meer uitstraling, werkt comfortabeler en gaat langer mee. Heb je minder te besteden, dan zul je selectiever moeten zijn met wat je koopt en of je kiest voor duurzame kwaliteit of voor meer volume. Als je weinig te besteden hebt, kijk dan naar tweedehands kantoormeubelen! Combineren van nieuw en gebruikt kan natuurlijk ook een goede oplossing zijn. Let bij het kiezen van meubilair in ieder geval op een goede ergonomische zithouding en op verstelbaarheid van werkbladen, of er voldoende ruimte is voor bekabeling, etc.

Waar vind ik mijn ideale werkplek?

Nu je in ieder geval een goed idee hebt over hoe je de ruimte wilt indelen, hoeveel werkplekken je zoekt en wat je kunt besteden, wordt het tijd je plannen om te zetten in daden. Er zijn honderden producenten en leveranciers van kantoormeubelen, werkplekken en bedrijfsinrichting, die zowel via vertegenwoordigers als via showrooms en online webshops iedere denkbare oplossing kunnen leveren. Van belang is om je voorlopige plan om te zetten in een goed advies, bij een leverancier die kan leveren wat je in je hoofd hebt en die past bij je budget. Zij kunnen je adviseren over de beste indeling van een werkruimte, kunnen berekenen hoeveel werkplekken er passen en hoe je het best afscheidingen maakt. Samen zoek je geschikte modellen meubilair uit om te komen tot je ideale werkplek. Vaak kan de aanbieder dit ook omzetten in een professionele plattegrond waar de nieuwe indeling goed op schaal zichtbaar gemaakt wordt. Als je keuze gemaakt is zal de aanbieder met een of meer offertes komen waaruit je kunt kiezen. Let voor het akkoord gaan ook op zaken als levertijd, garantieperiode, eventuele bezorg- en montagekosten. Onderhandel en verzoek om aanpassingen als iets niet geheel naar wens is. In de meeste gevallen komt men er dan samen wel uit en kun je snel genieten van je nieuwe werkplek!

Een bedrijf dat zowel een breed assortiment biedt als goed advies en perfecte service is de website kantoormeubelen van Albeka.nl Zij bieden complete werkplekken, kantoormeubelen, vergadertafels, scheidingswanden, kasten, stellingen en allerhande acessoires. Ook geven zij altijd 24 maanden garantie, bieden gratis bezorging bij bestellingen vanaf 150 Euro en er zijn 3 showrooms waar je het meubilair van je keuze vooraf kunt bekijken en uittesten.


Beoordeel de tip(s) op deze pagina:


Geldzaken links - Geldzaken ABC - Nieuwe bespaartips - Bespaar tools - Tip aanmelden - Privacy policy - Adverteren - Sitemap - Contact




Geldzaken
 
   Verzekeringen
   Belastingen
   Leningen
   Sparen en beleggen
   Bedrijven
   Overig